دوره بیست و شش

وبلاگ فارغ التحصیلان دوره ی بیست و شش دبیرستان مفید یک

دوره بیست و شش

وبلاگ فارغ التحصیلان دوره ی بیست و شش دبیرستان مفید یک

۱۸۴مین جلسه هفتگی دوره ۲۶

سلام

۱۸۴مین جلسه هفتگی دوره ۲۶ انشا الله:

زمان: ۴شنبه  ۱ اسفند ۱۳۸۶پس از نماز مغرب و عشا

منزل رضا اخوان سلامت

آدرس: خیابان ستارخان٫ روبروی برق آلستوم ٫کوچه ی فیاض٫ پلاک ۴۶ ٫ واحد ۸ ٫ طبقه ۵.

سخنران: جناب آقای حجت السلام دکتر نیک اقبال

ان شا الله شاهد حضور همه دوستان باشیم...

اطلاعیه جهادی فارغ التحصیلی دبیرستان مفید

*با کمی(!) تغییر

سلام

اطلاعات زیر توسط مجمع مسافرت جهادی نوروز ۸۷ تصویب شده است و شامل موارد لازم جهت ثبت نام در مسافرت جهادی می باشد.

*مکان مسافرت:

 شهرستان خاتم استان یزد

بازه مسافرت:

۲۴ اسفند ۸۶   تا  ۱۰ فروردین ۸۷

 

نیمه مسافرت:

سوم فروردین و کسی نمی تواند در نیمه وارد یا خارج شود مگر با تأیید مسئول مسافرت.

 

مهلت ثبت نام:

ثبت نام باید تا ساعت ۱۸ روز ۹ اسفند نزد رابطین هر دوره صورت گیرد.لازم به ذکر است که دوستان بعد از این تاریخ دیگر نمی توانند ثبت نام کنند.

 

 

مبلغ ثبت نام:

مبلغ کل برای دوستان ۱۸۰۰۰ تومان است.

ثبت نام به شرط پرداخت حداقل نصف این مقدار صورت می گیرد و باقی آن باید تا تاریخ ۱۴ اسفند پرداخت شود.

 

 

نکات مهم:

 

* در صورت محدود شدن مسافرت از لحاظ تعداد افراد شرکت کننده ٫ اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.

 

 * در صورت که دوستان ثبت نام کننده در مسافرت تا روز ۱۴ اسفند از شرکت در مسافرت منصرف شوند٫ کل مبلغ پرداختی آنان پس داده می شود. در صورت انصراف از تاریخ مذکور تا آغاز مسافرت نصف مبلغ ثبت نام(۹۰۰۰تومان)آنان نزد مسافرت می ماند و در صورت انصراف بعد از آغاز مسافرت مبلغ آنان به طور کامل نزد مسافرت می ماند.

 

 * دوستانی که به دلایلی علاقه مند هستند خود به اردو بیایند باید صبح روز ۲۶ اسفند در محل اردو حضور داشته باشند٫ در غیر اینصورت بازگردانده خواهند شد. با توجه به محدود شدن بلیط های مسافرتی در ایام نوروز ٫ دوستانی که قصد شرکت در مسافرت به صورت شخصی را دارند ٫ هر چه زودتر در جهت تهیه بلیط اقدام نمایند.

 

  * ثبت نام افراد به هیچ عنوان جا به جا نمی شود، یعنی اگر شخصی ثبت نام کرد، نمی تواند در آینده جای خود را به دیگری بدهد و خود به مسافرت نیاید.

 

* مسئول ثبت نام دوره ۲۶ آقای رسول شیوا ۰۹۱۲۳۹۳۴۳۴۰ هستند برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر با ایشان تماس حاصل فرمایید.

ارادتمند

 

 

۱۸۳مین جلسه هفتگی دوره ۲۶

باسمه تعالی

سلام

۱۸۳مین جلسه هفتگی دوره ۲۶ انشا الله:

زمان: ۴شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ پس از نماز مغرب و عشا

منزل علیرضا مهدی پناه

آدرس: جنت آباد - ۳۵ متری لاله شرقی - کوچه گلها (یاسمن) - کوچه یاس ۱ - پلاک ۱۴ - طبقه اول شرقی

سخنران: جناب آقای سخندان

ان شا الله شاهد حضور همه دوستان باشیم...

و منه التوفیق و علیه التکلان

گزارش جلسه شماره ۱۸۲

باسمه تعالی

جلسه هفتگی این دو هفته! هم الحمدلله چهارشنبه ۳ بهمن منزل سجاد شفیعی فر برگزار شد. الحمدلله دوستان زیادی رو دیدیم. آقای طالب لو هم زحمت کشیدند و سخنرانی خوب و کاربردی کردند که همین جا ازشون تشکر می کنیم.

کیفیت تصاویر وبلاگ تغییری نکرده! ولی گزارشی که مجید (حاجی جسینعلی) بنویسه و محسن رئیسی تایپ کنه انصافا خوندن داره. دست جفتشون درد نکنه مخصوصا مسن که زحمت کشیده نموداری که توی جلسه بحثش بود رو هم کامپیوتری کرده. این هم گزارش جلسه:


گزارش جلسه ۱۸۲ - ۳بهمن۸۶ - سخنران: آقای علیرضا طالب لو - منزل سجاد شفیعی فر

روان شناسیِ رشد، ابتدا جاده ی زندگی انسان را پیدا می کند، این که آدم های مختلف در پیچ های مختلف زندگی چه طوری رفتار می کنند. حال هر طور در نظر بگیریم. یکی از دغدغه های بچه های مفید، دغدغه های فرهنگی و تاثیر گذاری است.

در روان شناسی آدم ها در یک دسته بندیِ بسیار کلی دو نوع هستند:

1-     درون گرا: در حوزه ی احساسات، درونِ خودشان مهم است و دوست دارند، احساساتشان را در درون خود جواب دهند.

2-     برون گرا: دوست دارند دائم مطرح شوند و نیاز های احساسی خود را در ارتباط با دیگران بر طرف کنند.

از منظری دیگر روان شناسان دستگاه روانی انسان را بررسی می کنند، که از سه لایه ی زیر تشکیل شده است:

 

 

 

1.     لایه اول: میل

‌أ.لایه ی بدنی:

قسمت هایی از نیاز های روانی انسان که با پاسخ به نیاز های مادی بدن پاسخ داده می شوند. مانند رفع تشنگی، گشنگی، لم دادن و...

‌ب.  لایه ی اجتماعی:

نیاز هایی که به وسیله ی حضور در اجتماع پاسخ داده می شوند. و در مورد  بروز و رفع آن ها حضور دیگران لازم است. برای تمایز این مورد با قبلی می توان گفت؛ نیازی اجتماعی است که با هیچ قسمتی از بدن بر طرف نشود.

نکته دیگری که در مورد نیاز های اجتماعی قابل توجه است. این است که بر خلاف نیاز های بدنی که باید واقعا ارضا شوند. این نیاز ها را می توان به صورت کاذب ارضا نمود.

‌ج.    لایه ی فردی:

این نیاز ها فقط به وسیله ی خود انسان احساس شده و توسط خود او نیز برآورده می شوند. مثل احساس استقلال یا عزت نفس

·         گاهی اوقات افرادی که بیش از حد در چمع هستند لایه ی فردی را فراموش می کنند.

·         گاهی فردگرایی منجر به گوشه گیری می شودن.

·         گاهی هم اتفاق می افتد که افرادی خیلی در جمع هستند و حتی افراد شاخص، جمع خود هستند. اما در واقع در لایه ی فردی هستند چون نیاز های فردیشان در جمع رفع نمی شود.

2.     لایه ی دوم: نیاز های عقلی

انسان های این لایه به تفکر انتزاعی میپردازند. درمورد مسائل به تجزیه و تحلیل می پردازند. این افراد عموما افرادی منطقی هستند. حتی بدون وجود چیزی راجع به آن فکر و تصمیم گیری می کنند. مثل ریاضی

3.     لایه ی قلبی

لایه که انسان به آن اعتقاد پیدا می کند. این نوع روان شناسی در بررسی های روان شناسی مادی جایی ندارد. و به خاطر درونی بودن و خاص بودن آن ناشناخته تر است. چیز هایی مثل عشق، ایمان، اعتقادات(غیر عقلی) در این لایه قرار دارند.

 

حال می توانیم بگوییم، آدم هایی که با آن ها ارتباط داریم در کدام لایه قرار دارند. و به دنبال نیاز های کدام لایه اند. همان طور که از نمودار پیداست؛ هر چه در دایره، به سمت درون برویم، لایه های بیرونی تحت کنترل ما قرار می گیرد. اما هر چه ببرون تر باشم. لایه های دیگر ما ار به اسارت خود در می آورند.

انسان ها به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه در یکی از این لایه ها استوار می شوند.

در زیر به بررسی تیپ های هر کدام از بالا می پردازیم:

·         تیپ بدنی: تمام نیازهای او در الیهی بدنی او تامین می شود. این افراد دغدغه ی خاصی ندارند. در تضاد بین لایه های میلی و بدنی، بدنی را برمی گزینند. مانند ترجیح دادن خواب بر نماز صبح. این که یک خدا هست یا دو و یا سه برای آن ها یکسان است.

·         تیپ اجتماعی: برای این افراد نمود خارجی، شهرت و ... مهم است. برایشان مهم است دیگران در موردشان صحبت کنند، حالا خوب یا بد مهم نیست! رفتار این افراد تابع موقعیتی است که در آن قرار دارند. مثلا در جمعی، از یک موضوع عصبانی شده و به طرف مقابل تهاجم می کنند و در جمعی دیگر در مورد همان موضوع دم از سازش می زنند.

این گروه نسبت به تیپ قبلی، تحلیل بهتری دارند ولی باز برای اجتماع کار می کنند. این آدم ها در تنهایی کاملا تیپ بدنی به خود می گیرند. مثلا در جمع نماز را با طولانی و با تعقیبات خوانده و در نهان آن را کوتاه می کنند.

  • تیپ فردی: در جمع اصرار زیادی بر تفاوت خود دارند. حتی سعی می کنند لباس، مو و ... خود را به گونه ای انتخاب کنند که از دیگران متفاوت باشند. خودشان را از جمع جدا می کنند و از آن اثر نمی پذیرند. سعی می کنند مطالعه و تحقیق خود را بالا برند و خود تحقیق کنند تا نیاز هایشان بر طرف شود.

جمع احساس دوگانه ای در مورد این ها دارد. از طرفی آن ها را دوست درد چون برجسته اند و از طرفی از آنان می ترسد چون ملاحظه ی جمع را نمی کنند.

  • تیپ عقلی: اهل منطقند. با این آدم ها راحت می توان حرف زد چون مطیع احساسات نیستند. این افراد معمولا افراد خشکی هستند.
  • تیپ قلبی: خیلی شناخته شده نیستند. این افراد برنامه ی خود را بر اساس اعتقاد خود می ریزند. این آدم ها، هر چند خودشان خیلی تکان نمی خورند ولی افراد زیادی شیفته ی آنان شده و تکان می خورند.

 

در پایان یک نکته قابل توجه است، گاهی، افراد بر اساس شرایط دو شخصیت می یابند:

شخصیت پایگاهی: دوست دارند یکی از لایه ها را پایگاه خود قرار دهند.

شخصیت پناهگاهی: بر اساس شرایط و اضطرار، مجبور می شوند پایگاه خود قرار دهند.

 

 

و منه التوفیق و علیه التکلان

التماس دعا.